Lidt om frugt/grønt og hvad de indeholder og er godt for ..
Abrikos: C-vitamin,fosfor,jern og kalcium.Abrikosens indhold af A-vitamin er større end de fleste frugter..

Agurk : Silicium, agurk er god for fordøjelsen,vanddrivende,fedtnedbrydende og er med til at forebygge nyre-galdesten.

Ananas : C-vitamin, bromelain,mangan. Ananas styrker fordøjelsen og virker hæmmende ved overdrevne betændelsesreaktioner, som f.eks. kronisk ledegigt, psoriasis og allergi.

Appelsin : C-vitamin. Appelsin er rig på mineraler,og har en kræftforebyggende virkning og en udrensende effekt.

Avocado : E-vitamin, kalium,oleinsyre. Leverer derudover ca 50% af en voksens daglige B6-vitaminbehov. Avokado er god for nattesøvnen.

Banan : B6-vitamin,kalium,magnesium,krom,fibre og kulhydrater. Bananen stabiliserer blodsukkeret og modvirker fordøjelsesbesvær, halsbrand og mavesmerter.

Bladselleri : Kalcium. Bladselleri er kaloriefattig, og øger stofskiftet og forhindrer luft i tarmene samt virker kræftforebyggende.

Blomme : C-vitamin, betakaroten, mangan,jern. Blommer giver hurtig energi.

Blåbær : C-vitamin,A-vitamin, pektin,ellagsyre. Blåbær styrker dit immunforsvar og mindsker risikoen for hjertekarsygdomme. De er gode mod blæreproblemer,renser blodet og styrker blodkarrene.

Brombær : C-vitamin,fibre, brombær er gode for huden og fordøjelsen.

Citron : C-vitamin,kalium. citronen stimulerer leverens funktion. specielt gavnlig når man har spist og drukket meget. Citronen forhindrer vægtøgning og er også god mod ondt i halsen .

Drue : jern,kalium. Druer er udrensende og styrker blodkarrene.

Fersken : C-vitamin,betakaroten. Fersken er god for fordøjelsen og giver hurtig energi.

Figen :Kalcium,ficin. Figen virker beroligende og styrker nervesystemet.

Granatæble : Leverer 40% af en voksens daglige vitaminbehov og indeholder naturlig østrogen. Granatæblet styrker virkningen af solbeskyttelse og virker hæmmende på allergi og andre overdrevne betændelsesreaktioner.

Grape : C-vitamin. Grapefrugter sænker insulinkoncentrationen og
holder blodsukkeret stabilt.

Gulerod : Betakaroten. Gulerod er den perfekte afgifter, der styrker immunforsvaret, renser huden og fremmer fordøjelsen. den er god mod oppustethed og væskeophobning.

Hindbær : C-vitamin mangan,kalcium,ellegsyre. Hindbær kan lindre menstruationssmerter, begrænse humør svingninger og har en kræftforbyggende effekt.

Ingefær : Mangan. Ingefær styrker dit kredsløb og stofskifte, lindrer menstruationssmerter, kvalme og køresyge og beskytter mod hjertesygdomme og blodpropper.

Jordbær : C-vitamin,E-vitamin, betakaroten,kalcium,ellagsyre. Jordbær sætter gang i fedtforbrændingen og hæmmer ældringstegn i huden .

Kirsebær : C-vitamin,kalcium. Kirsebær lindrer smerter og kramper, styrker lungefunktionen og virker hæmmende på irriteret tyktarm samt gigt.

Kiwi : C-vitamin næsten dobbelt så meget som appelsin ), E-vitamin,betakaroten,lalium,magnesium,kobber,lutein. Kiwi beskytter dna mod skader og letter fordøjelsen af proteiner.

Kokosnød : Zink, laurinsyre. Kokosnødden har positiv indflydelse på celler og vævsdannelse.

Lime : C-vitamin. kalicium. Lime kan lindre halsbrand og oppustethed, samt renser og stimulerer lever og nyrer.
Mango : E-vitamin, betakaroten,jern,magnesium. Mango er en fordøjelsesfremmende og god mod stress.

Nektarin : C-Vitamin , betakaroten,kalium. Nektarin beskytter huden og holder den ren .

Papaya : C-vitamin,E-vitamin, betakaroten,fibre,papain. Papaya er god mod sterss og irriteret tyktarm. den er fordøjelsesfremmende og renser ud.

Pære : Pektin, kobber. Pære udrenser og stimulerer et trægt fordøjelsessystem .

Rødbede : Folinsyre,jern. Rødbede modvirker træthed samt renser lever og fordøjelseskanal.

Solbær : C-vitamin. Solbær har en god virkning på opbyggelsen af bindevæv.

Tomat : C-vitamin, betakaroten. Tomat lindrer problemer med fordøjelse, lever og hud .

Tranebær : C-vitamin, mangan. Tranebær er effektiv mod urinvejsinfektioner.

Vandmelon: C-vitamin,kalium,betakaroten. Vandmelon er let at fordøje og har en udrensende og rehydrerende virkning samt forhindrer træthed. endvidere findes zink og E-vitamin i kernerne.

Æble : C- Vitamin,magnesium,pektin,fibre. Æble afgifter, sænker kolesterolet, styrker fordøjelsen og gavner huden..